Jump to content

Toggle %s Deathrow Romania Counter-Strike:Global Offensive

www.Deathrow.ro - Forum - ONLINE [DM+FFA] DM.DeathRow.ro - ONLINE [DM+FFA HS Only] HS.DeathRow.ro - ONLINE [Retakes] Retake.DeathRow.ro - ONLINE [Retakes] Retake2.DeathRow.ro - ONLINE [Surf] Surf.DeathRow.ro - ONLINE


Photo

[CS16-Scripting] Variabile, Integer/Float/String si prefixe


  • Please log in to reply
No replies to this topic

#1
Andrei;

Andrei;

    Administrator

  • Administrator
  • 3185 posts
  • 396 topics
  • Joined 16-December 12
  • Country: Country Flag

O variabila reprezinta valoarea pe care o primeste. Numele unei variabile nu conteaza, insa sunt cateva reguli:

  • nu puteti incepe cu un numar
  • nu poate sa contina spatii, se poate utiliza _
  • este indicat sa le dati un nume asemanator cu ceea ce reprezinta. Daca stocheaza hpul unui player o puteti numi iHealth/iHp
  • prin conventie se scrie cu litera mare prima litera din fiecare cuvant ce formeaza numele unei variabile: g_bIsUserAlive ( g inseamna ca este o variabila globala ).

Orice variabila primeste valoarea 0 atunci cand este creata.

 

In scripting lucram cu anumite date de tip integer/float/string. Mai sunt si bitii, dar deja intram intr-un capitol mult prea avansat.

 

1.Integere:

 

  • Integerele sunt numerele intregi, cred ca toti stiu putina matematica.
  • Exemplu: 2, 3, -133, 0
  • Pentru a printa in mesaje un integer se foloseste %i sau %d
new variabila = 5
client_print(id, print_chat, "Variabila are valoarea %i", variabila)

Tot ce face %i este sa ia valoarea din variabila si sa o adauge in mesaj. Daca variabila isi schimba valoarea nu este necesar sa editati nimic in mesaj.

 

2.Floaturi:

 

  • Floaturile sunt numelere cu virugla.
  • Exemplu: -2,3; -345,3; 23,1; 33,0
  • Pentru a le printa se foloseste %f. Daca vrem sa printam o singura zecimala folosim %.1f
new Float: variabila = 23,34
client_print(id, print_chat, "Variabila are valoarea %f", variabila)
client_print(id, print_chat, "Variabila are valoarea %.1f", variabila)

Se va lua valoarea din variabila si va fi introdusa in mesaj. Floaturile se declara cu tagul Float: in fata.

 

3. Stringuri:

 

  • Stringurile sunt cuvinte sau semne de punctuatie.
  • Exemplu: "Costica", "CS16Gaming", "34.34.543"
  • Ipurile sunt tot stringuri.
  • Se foloseste %s.
  • Stringurile sunt niste arrayuri, ele stocheaza cate un caracter in fiecare celula,pornind de la 0 la lungimea maxima -1.
new Test [ ] = "CS16Gaming"
client_print(id, print_chat, "Variabila contine: %s", Test)

Nota:

  • intre  [ ] se pune lungimea stringurlui. Nu este obligatoriu sa puneti lungimea.
  • Stringul se poate salva si intr-o constanta new const Test [ ] = "CS16Gaming";

Alt exemplu in care specificam lungimea:

new String[ 10 ]
String [ 0 ] = "C"
String [ 1 ] = "S"
String [ 2 ] = "1"
String [ 3 ] = "6"
String [ 4 ] = "G"
String [ 5 ] = "A"
String [ 6 ] = "M"
String [ 7 ] = "I"
String [ 8 ] = "N"
String [ 9 ] = "G"

Stringul nostru va contine,la fel ca si incazul de mai sus "CS16Gaming"


Prefixarea:

Se folosesc prefixe in fata numelor variabilelor, pentru a face codul mai usor de inteles.

new iTest // i de la integer
new Float: fTest // f de la float
new szTest // sz de la string. 0 terminated string. Orice string are ultima celula 0. 



Edited by Artick ;, 30 July 2014 - 12:39 PM.

  • yLLuSioN likes this




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users